Werken als HR Medewerker Back Office bij Adecco

Op zoek naar werk

Meet Stefan en Elaisa

Elaisa en Stefan zijn anderhalf jaar geleden bijna op hetzelfde moment gestart bij Adecco. En dat is niet hun enige overeenkomst. Elaisa en Stefan hadden nog nooit nagedacht over de optie om in de uitzendbranche te gaan werken. Ze deden hiervoor allebei iets totaal anders, maar vinden dat ze met deze keuze voor het HR-vak de juiste beslissing hebben genomen. Niet alleen omdat het vak hen inhoudelijk veel te bieden heeft, maar ook omdat ze veel aan elkaar hadden bij het ontdekken en aanpakken van de nieuwe uitdagingen in hun rol.

Wie zijn jullie? Vertel iets over jezelf.

Elaisa: Ik ben 27 jaar en woon in Amsterdam. Mijn studie was International Business and Languages. Anderhalf jaar geleden had ik nooit verwacht in de HR-dienstverlening te komen, maar intussen bevalt zo goed dat ik graag verder wil groeien in het HR vak. Ik woon in Amsterdam, vlakbij de hub. Buiten kantoortijden houd ik mij graag bezig met mijn passie: het aantrekkelijker maken van Amsterdam Zuidoost voor buitenlandse studenten. Ik heb veel contact met deze doelgroep en weet wat belangrijk voor hun is. Mijn toekomstige droomfunctie is om iets te kunnen betekenen voor deze doelgroep.

'We krijgen de vrijheid om problemen op te lossen en te voorkomen'

Stefan: Ik ben 27 jaar en ik woon in Utrecht. Ik heb de Hotelschool gedaan en ben voordat ik anderhalf jaar geleden bij Adecco aan de slag ging tien jaar in de horeca werkzaam geweest. Juist toen ik besloot om naar iets anders op zoek te gaan, kwam deze functie op mijn pad. Het HR-branche sprak mij aan en omdat het een nieuwe functie op een nieuwe afdeling was, ben ik ervoor gegaan. Mijn passie is reizen en andere culturen ontdekken.

Mijn werk bij Adecco als HR medewerker Backoffice

Elaisa: Als consultant op het gebied van werkprocessen ben ik constant bezig met optimaliseren. Om dat goed te kunnen doen, meet ik constant de behoeftes van onze klanten en onze flexmedewerkers. Vervolgens maak ik de analyses en geef ik adviezen over nieuwe werkwijzen die ik vervolgens zelf implementeer.

Stefan: Ik bedien een National Account. Vanuit die rol heb ik dagelijks veel contact met de uitzendkrachten, klanten en de collega’s van de vestigingen. Het helpt voor de binding als je er vaak bent. Persoonlijk contact helpt en dat komt goed uit, want ik ben een mensenmens. Ik ben dan ook regelmatig op de werkvloer bij mijn klant.

Elaisa: Ik zit hier helemaal op mijn plek. Het is mijn passie is om dingen beter te maken en daar krijg ik de ruimte voor. De duidelijke structuur waarin wij werken, zorgt ervoor dat we duidelijke onderlinge afspraken kunnen maken en dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt. Dit geldt voor ons team, maar dat is ook het geval op de vestigingen. Daarnaast ben ik doelgericht. Het werken met KPI’s past dan ook heel goed bij mij, want dat helpt mij mijn doelen te halen.

'Ik zit hier helemaal op mijn plek.'

Elaisa: We zijn misschien wel belangrijker dan veel vestigingen denken. Ik ben expert op het gebied van Adtime. Voor alle klanten wordt deze digitalisering van de uren doorgevoerd. Als er een nieuwe klant is, ben ik degene die de klant inlicht over hoe er via Adtime kan worden verloond. Ik maak de analyse en richt Adtime op maat voor de klant in. Dit is een belangrijk onderdeel van mijn werk.

Onze rol is meer op de achtergrond, maar wij zijn de spin in het web! Ik heb hier geleerd dat denken in oplossingen noodzakelijk is. Je moet elke dag creatief zijn om te ontdekken hoe het probleem kan worden opgelost.

'Wij zijn de spin in het web'

Daarom werk ik bij Adecco

Elaisa: We zitten in een leuk en jong team dat graag mensen helpt. Plezier is daarnaast een belangrijke drijfveer. Vanaf dag één voelen wij ons dan ook zeer welkom bij Adecco. We werden goed opgevangen en konden rekenen op een prettig en leerzaam inwerktraject. Iedereen met wie wij dagelijks te maken hebben, nam de tijd om ons wegwijs te maken.

Stefan: En nog steeds, na anderhalf jaar werkzaam te zijn binnen het team van Branch Support is geen dag hetzelfde. De telefoon staat nooit stil en de e-mails stromen binnen. Alleen maandag heeft min of meer een vast programma in het verband met het uitbetalen van onze flexmedewerkers. We houden meerdere balletjes in de lucht en streven ernaar om onze flexmedewerkers, klanten en collega’s tevreden te houden en te krijgen. Er is een uniforme werkwijze, maar daarbinnen heb je de ruimte in de manier waarop je je eigen klanten bedient. Wij krijgen daarbij de vrijheid om problemen op te lossen en te voorkomen.

Leukste verrassing sinds we bij Adecco werken: Het Kick off feest van the Adecco Group in januari. We hadden nog nooit zo’n groot feest meegemaakt! Het was heel indrukwekkend en ontzettend leuk.

Wil je mijn collega worden?

Wil jij net zo’n leuke baan als ik? Dat komt goed uit, want we zijn altijd op zoek naar leuke collega’s! #lovewhatyoudo #AdeccoNL

Redactie
Redactie Adecco
Delen

Gerelateerde artikelen

Waar doe jij het voor?